FAQ

GENERELT

Hvem er vi og hva er Autopix?
Vi er et bilderedigeringsfirma som tilbyr en rekke forskjellige fotoredigeringstjenester. I hovedsak gjør vi om de originale bildene du sender til oss og returnerer de tilbake som profesjonelt redigerte bilder som er klargjort til å vises online på den plattformen du selv måtte ønske. Autopix forbedrer hele kundens kjøpsopplevelse online, ved at kundene får se produktet ditt presentert på beste måte, noe som igjen fører til økt salg.
Hva er Autopix?
Autopix er en mobilapplikasjon som gjør at e-handelsmerkevarer kan få full kontroll på alle bilder som publiseres. Tjenesten vår er bygget rundt en unik prosess som gjør produksjon og publisering av bilder på nettet langt enklere og mer effektivt. Med Autopix kan din merkevare enkelt få tilgang til et fullskala bildeproduksjonsteam og bildene kan publisere på hvilken plattform du måtte ønske. Dette vil, igjen bedre synligheten og appellen til produktet ditt og ikke minst kunne gi økt lønnsomhet. Vi kaller dette # “Smart Capture Technology”.
Hvor lenge har Autopix eksistert?
Vi har vært i drift siden 2008 under navnet ‘3sixtyfactory’ som spesialiserer seg på produkt- og merkevarebilder. ‘Autopix’ ble deretter lansert som et eget produkt i 2019 og som fokuserte på å kunne tilby profesjonelt redigerte bilbilder. Vi holder til i Oslo og bruker fortsatt #3sixty – systemet for å redigere og levere profesjonelt redigerte bilder ut til markedet.
Hva har vi fått til til nå?
Autopix i #sammen med 3sixty samarbeider med mange store merkevarer i Norge, som Varner Group, XXL, Bertel O. Steen og Høyer, samt andre større internasjonale merkevarer. Fram til dags dato har vi redigert og behandlet over 2,7 millioner bilder (september 2021).
Hva er det som skiller Autopix fra andre lignende apper?
I motsetning til andre lignende apper gir Autopix-appen deg muligheten til å ta og laste opp bildene direkte i appen,samtidig som den også veileder deg gjennom hele fotoprosessen ved hjelp av vår innebygde ”Fotoguide”. Dette sikrer at du får tatt beste bildene fra perfekte vinkler og sluttresultatet blir profesjonelt utseende bilder som igjen vil gi dere økt salg.
Hvordan kan bedriften min dra nytte av denne tjenesten?
Profesjonelle og ensartede bilder som presenterer merkevaren din på en profesjonell måte vil kunne gi deg en forsprang på konkurrentene dine og det til en brøkdel av den prisen du valigvis betaler for profesjonelle bilder.

PRODUKTET

Hvilken produktbilder er det vanlig at dere redigerer?
Vi redigerer alle typer produktbilder innen netthandel. Alt fra fra bilbilder til ekslusive motebilder.
Er det noe dere ikke redigerer?
Ja,hvis vi bruker bilbilder som et eksempel, så retusjerer eller fjerner vi ikke noe fra bildet av selve bilen. Dette er for å sikre at bilen fremstår lik på bildet som i virkeligheten.
Er det noen form for kvalitetssikring av bildene?

Vi har et kvalitetskontrollteam som gjennomgår alle redigerte bilder for å sikre at de oppfyller de spesifikasjonene du har satt og den kvalitetstandard du forventer. Er du på noen måte misfornøyd med bildene dine så redigerer vi dem på nytt helt til du er fornøyd med resultatet.

LEGGE INN EN ORDRE

Er det satt noen grense for hvor mange bilder jeg kan sende inn?
Nei, det er ingen slik grense på antall bilder men vi begrenser hver bestilling til 7 GB, noe som betyr at hvis du ønsket å sende inn mer enn dette så er alt du trenger å gjøre er å legge inn en ny bestilling. I hovedsak kan du laste opp ubegrenset med bilder. Hvis du for eksempel sender bilder av bil anbefaler vi at du sender ett sett med bilbilder per bil og legger inn en ny bestilling for neste bil.
Hvilke leveringstider har dere?
Vi tilbyr leveringstider innen en 3, 12, 24 og 48 timers tidsramme for ferdig redigerte bilder som blir returnert direkte til deg. Jo raskere du trenger dem, desto mer øker prisen. Men feks. Ved en større bestilling på over 300 bilder kan det noen ganger ta mer enn 48 timer før levering. Leveringstid avtales med teamet vårt før du sender inn bildene og vi holder deg oppdatert gjennom hele prosessen.
Er det noen unntak fra vanlig leveringstid?
Ja. Teamet vårt jobber ikke på søndager. Dette betyr at hvis du legger inn en 24-timers bestilling på en lørdag vil den ikke bli levert før mandag.
Kan jeg spore bestillingen min?
Ja. Gjennom appen kan du se gjeldende status for alle aktive bestillinger. Vi har også flere alternativer for å holde deg informert. Du kan feks.motta e-postoppdateringer om hvor bestillingen din er i prosessen.
Hvordan sender jeg inn bildene?

Bilder sendes inn via Autopix-appen vår: https://autopix.no/ Hvis du bruker et vanlig kamera, kan du laste opp bildene på produksjonsplattformen vår https://3sixtyfactory.com/

Hvilken oppløsning må det være på bildene, og hvilken oppløsning er det på de bildene man får tilbake?
Du kan sende inn bilder i den oppløsningen du ønsker, og vi vil returnere de basert på dine spesifikasjoner. Vi anbefaler imidlertid at alle bilder er høyoppløselige (ikke komprimert), slik at vi kan returnere bilder av høyest mulig kvalitet.
Hvordan leveres de ferdigredigerte bildene?

Bildene gjøre tilgjengelige for deg på vår online bildeleveringsplattform – https://3sixtyfactory.com/ Her kan du kan godkjenne bildene og siden laste de ned.

Anbefaling – Et sett bilder bilbilder pr bestilling
Vi anbefaler at du sender inn ett sett med bilbilder per bestilling for å sikre at vi kan returnere dem til deg på en enkel og oversiktlig måte. En bestilling pr bil gjør at vi enkelt kan behandle bildene dine, og dette gjør det enkelt for deg å finne de aktuelle bildene på bilen og laste de ned.

TJENESTER

Tilbyr dere en gratis prøve av tjenesten?
Ja. Vi tilbyr alle våre nye brukere en gratis prøve av Autopix hvor du kan få inntil 5 bilder ferdig redigert.
Er det noen minimumskrav for å benytte seg av tjenesten?
Ja. Man må legge inn minimum 5 bilder per bestilling.
Hvilke bildebakgrunner kan jeg velge imellom?
Vi tilbyr #flere ferdige bildebakgrunner som er valgt ut basert på tilbakemeldinger fra våre brukere og hvor populære de er. Vi har rundt 30 forskjellige bildebakgrunner du kan velge imellom.

PRISER

Hva koster det å redigere et bilde?

Prisen varierer fra land til land og kan også variere litt avhengig av størrelsen på bestillingen og hvilke tilleggstjenester som ønskes. Vennligst send en e-post til vårt team hello@autopix.no som vil gi deg nøyaktige priser basert på hva du trenger.

Er det billigere å bruke denne appen enn å bruke en profesjonell fotograf?
Ja. Å lage profesjonelt redigerte bilder gjennom vår app er omtrent 40-50% billigere enn hva du vil måtte betale for at en profesjonell fotograf skal ta samt redigere de samme bildene.
Tilbyr dere noen form for volumrabatt?
Ja. Det avhenger av størrelsen på bestillingen og kan diskuteres med vårt kundeteam.
Endres prisene?
Ja. Prisene reguleres en gang i året.
Har dere en prisliste for evt. tilleggstjenester?

Ja. Vennligst se følgende priser for våre tilleggstjenester, som alle er valgfrie:

– Fotoguide – 99 NOK (per måned, med den første måneden gratis)
– Legg til logo – 3 NOK (per bilde)
– Legg til firmanavnet på skilt – 3 NOK (per bilde)
– Video – 45 NOK (per video)
– Send inn originale bilder (uten redigering) – 25 NOK (per bestilling)
– onboarding – 299 NOK (per bruker)
– Eksklusiv bakgrunn – TBC
– Kurs (2x per år) – 18.000 NOK

BETALING

Når må jeg betale?
Vi utsteder fakturaene på slutten av hver måned, hvor etter du har 10 dagers betalingsfrist.
Hvilke muligheter finnes det for betaling fra utlandet?
Vi tillater utenlandsbetalinger. Informasjon finner du på den fakturaen vi sender til deg. Betaling skjer via bank med IBAN nr og SWIFT kode.
Hvor lang betalingsfrist gir dere?
10 dager fra fakturadato.
Kan jeg få pengene tilbake hvis jeg ikke er fornøyd?
Alle oppdrag utføres til høyeste kvalitetsstandard basert på dine spesielle ønsker og vi kvalitetskontrollerer alle bilder. Hvis du er misfornøyd med resultatet, eller hvis vi ikke klarer å oppfylle dine ønskede krav, så blir du ikke belastet for tjenesten – enkelt og greit
Koster det noe å laste ned og bruke Autopix-appen?
For øyeblikket, nei.

LAND

Hvilke land er denne tjenesten tilgjengelig i?
Norge, Sverige og Danmark
Hvor holder dere til?
Vi holder til i Vitenskapsparken i Oslo, Norge

TEKNISKE SPØRSMÅL

Er det noe sted jeg kan se hvordan prosessen er steg for steg og hvordan man bruker appen?

Ja. Du kan se hele prosessen steg for steg samt hvordan du bruker appen her. (Bruk denne linken norsk -> https://vimeo.com/616799090 ) På engelsk https://vimeo.com/616796278

Hvordan kan jeg være sikker på at mine brukerdata er trygge?
Alle brukerdata er kryptert og sikret med den nyeste teknologien på området og er iht. til gjeldende GDPR lovgivning.
Hva skjer hvis jeg glemmer passordet mitt?
Du kan enkelt resette passordet ditt i mobilappen, og vi vil sende deg en e-post med instruksjoner for å få nytt passord.
Kan jeg gjøre noen endringer i bestillingen jeg allerede har lagt inn?

Hvis bestillingen har statusen “Lastet opp”, så kan du det. Vennligst kontakt da production@3sixtyfactory.com.

Hvis ordrestatus er “Pågår”, kan den dessverre ikke endres. Dette er i samsvar med våre vilkår og betingelser

Vennligst kontakt oss da på: hello@autopix.no for å se hva som da kan gjøres når det gjelder å stoppe redigeringen og gjøre evt. endringer.

AUTOPIX FEILSØKING

Jeg har problemer med å få appen til å virke. Hva gjør jeg nå?

1. Sjekk at du har den nyeste programvareversjonen installert på din mobiltelefon. Hvis ikke, må du oppdatere programvaren på mobiltelefonen.
2. Slå telefonen av og på. Gi den noen minutter for å tilbakestilles, og så slå den deretter på igjen.
3. Slett Autopix-appen og installer den på nytt på mobilen din.

"Last opp" sender ikke bildene mine?

Dette skjer vanligvis når du synkroniserer bildene dine over fra telefonen til iCloud- eller Google Photo. Det kan hende at bildet som med høy oppløsning ikke lenger finnes på mobiltelefonen, og at du kun ser en lavoppløselig forhåndsvisning.

Løsning:

1. Deaktiver synkroniseringsfunksjonen for iCloud eller lignende lagringstjenester.
2. Du kan bruke denne innstillingen men sørg for å laste opp bildene umiddelbart etter at du har tatt dem. Ikke vent i flere timer eller dager før du laster opp bildene.
3. For å laste ned hele bildet fra iCloud eller fra lignende lagringstjenester, velg det første bildet i bildebiblioteket og bla gjennom alle bildene, slik at de lastes opp samlet. Når du har sett igjennom alle bildene, kan du prøve å laste dem opp på nytt.
4. Hvis trinn 3 ikke fungerer, kan du ta bilder av bilen på nytt og trykke på “Last opp” umiddelbart etter opptak.
5. Alternativt kan du bruke vår “Shoot” -funksjon i i appen, i stedet for å bruke “Last opp” funksjonen.
6. Du kan sende over bildene til en kollega ved hjelp av Airdrop og deretter laste opp bilder til din kollegas telefon.

Feilsøking

1. iCloud

Hvis alle andre brukere kan laste opp filer, er det sannsynlig at brukeren har iCloud Photo-synkroniseringen aktivert. Systemet vårt kan ikke hente bildefiler som kun er lagret i iCloud. Vi kan bare hente filer som er lagret lokalt på en enhet.

Løsning:

A. Deaktiver iCloud-fotosynkroniseringen på telefonen.
B. Bruk “shoot”-funksjonen i stedet for opplastingsfunksjonen.
C. Bruk kameraet på iPhonen for å ta og laste opp bilder direkte gjennom Autopix-appen. På den måten lastes ikke filene opp til iCloud ennå.

2. Jeg får ikke til å oppdatere #’Detaljerte instruksjoner’ på appen?

For øyeblikket er dette bare mulig når kunden logger inn via nettsiden. Hele prosessen blir raskere og mer effektiv hvis du selv er i stand til å legge inn og redigere dine #’detaljerte instruksjoner’ utelukkende på selve appen Dette gjør at du nå kan skrive inn notater og gi spesifikke instrukser direkte på appen.