GENERELT

Hvem er vi og hva er Autopix?

Vi er et bilderedigeringsfirma som tilbyr en rekke forskjellige fotoredigeringstjenester. I hovedsak gjør vi om de originale bildene du sender til oss og returnerer de tilbake som profesjonelt redigerte bilder som er klargjort til å vises online på den plattformen du selv måtte ønske. Autopix forbedrer hele kundens kjøpsopplevelse online, ved at kundene får se produktet ditt presentert på beste måte, noe som igjen fører til økt salg.

Hva er Autopix?

Autopix er en mobilapplikasjon som gjør at e-handelsmerkevarer kan få full kontroll på alle bilder som publiseres. Tjenesten vår er bygget rundt en unik prosess som gjør produksjon og publisering av bilder på nettet langt enklere og mer effektivt. Med Autopix kan din merkevare enkelt få tilgang til et fullskala bildeproduksjonsteam og bildene kan publisere på hvilken plattform du måtte ønske. Dette vil, igjen bedre synligheten og appellen til produktet ditt og ikke minst kunne gi økt lønnsomhet. Vi kaller dette # “Smart Capture Technology”.

Hvor lenge har Autopix eksistert?

Vi har vært i drift siden 2008 under navnet ‘3sixtyfactory’ som spesialiserer seg på produkt- og merkevarebilder. ‘Autopix’ ble deretter lansert som et eget produkt i 2019 og som fokuserte på å kunne tilby profesjonelt redigerte bilbilder. Vi holder til i Oslo og bruker fortsatt #3sixty – systemet for å redigere og levere profesjonelt redigerte bilder ut til markedet.

Hva har vi fått til til nå?

Autopix i #sammen med 3sixty samarbeider med mange store merkevarer i Norge, som Varner Group, XXL, Bertel O. Steen og Høyer, samt andre større internasjonale merkevarer. Fram til dags dato har vi redigert og behandlet over 2,7 millioner bilder (september 2021).

Hvordan kan bedriften min dra nytte av denne tjenesten?

Profesjonelle og ensartede bilder som presenterer merkevaren din på en profesjonell måte vil kunne gi deg en forsprang på konkurrentene dine og det til en brøkdel av den prisen du valigvis betaler for profesjonelle bilder.

Hvilke produkter redigerer du?

Vi redigerer alle typer e-handelsproduktbilder, fra biler til high street fashion og supermarkedsprodukter.

Er det noe dere ikke redigerer?

Ja. Med bilbilder retusjerer eller fjerner vi ikke noe fra kjøretøyets karosseri. Dette for å sikre at produktet er det samme som vist på bildet.

Hvilke kvalitetssikringer finnes det?

Vi har et kvalitetskontrollteam som vurderer alle redigerte bilder for å sikre at de oppfyller spesifikasjonene dine. Hvis du er misfornøyd med bildene dine, redigerer vi dem på nytt fra sak til sak.

Hva er unikt med Autopix-appen?

Appen vår lar deg ikke bare ta og laste opp bildene gjennom appen, men guider deg også gjennom fotograferingsprosessen ved hjelp av en innebygd “Fotoguide”. Dette sikrer merkekonsistens for alle bilder. I tillegg kan du publisere bildene dine direkte til tredjeparts nettsteder.

Hvilke sikkerhetstiltak er på plass for dataene mine?

Alle dine data så vel som informasjon er kryptert og sikret for å sikre at den forblir trygg.

BESTILLINGER

Er det en grense for hvor mange bilder jeg kan sende?

Nei, det er ingen grense, men vi begrenser hver bestilling til 7 GB, noe som betyr at hvis du vil sende mer enn det, trenger du ganske enkelt å legge inn en ny bestilling. I hovedsak kan du laste opp et ubegrenset antall bilder.

Hva er behandlingstidene?

Biler – 3-24-timers tidsramme
Produkter/modeller – 24-48 timer, avhengig av kompleksitet

En bestilling over 300 bilder kan imidlertid ta lengre tid å levere enn 48 timer. Dette kommuniseres og avtales med deg av teamet vårt før du sender bildene dine over, og de oppdaterer deg gjennom hele prosessen.

Er det frister når bestillinger legges inn og aksepteres?

Ja. Teamet vårt jobber ikke søndager. Dette betyr at hvis du legger inn en 24-timers bestilling på en lørdag, vil den ikke bli levert før mandag.

Kan jeg spore bestillingen min?

Ja, du kan via vår nettside og app. Vi har også flere alternativer for deg å motta e-postoppdateringer om hvor bestillingen din er i prosessen.

Hvordan sender jeg inn bildene?

Biler – gjennom appen og nettsiden
Produkt/modeller – gjennom nettsiden

Hvilken løsning må jeg sende inn og hvilken løsning returnerer du?

Du kan sende inn oppløsningen du ønsker, og vi vil returnere den basert på dine spesifikasjoner. Vi anbefaler imidlertid at alle bilder har full oppløsning (ikke komprimert), slik at vi kan returnere bilder av høyest mulig kvalitet.

Hvilke metoder bruker du for å overføre de redigerte bildene til oss?

Bildene er tilgjengelig for deg å godkjenne og laste ned fra vår nettside – Autopix.no

TJENESTER

Tilbyr dere en gratis prøve av tjenesten?

Ja. Vi tilbyr alle våre nye brukere en gratis prøve av Autopix hvor du kan få inntil 5 bilder ferdig redigert.

Er det noen minimumskrav for å benytte seg av tjenesten?

Ja. Man må legge inn minimum 5 bilder per bestilling.

PRISER

Hva koster det å redigere et bilde?

Prisen varierer fra land til land og kan også variere litt avhengig av størrelsen på bestillingen og hvilke tilleggstjenester som ønskes. Vennligst send en e-post til vårt team hello@autopix.no som vil gi deg nøyaktige priser basert på hva du trenger.

Tilbyr dere noen form for volumrabatt?

Ja. Det avhenger av størrelsen på bestillingen og kan diskuteres med vårt kundeteam.

Endres prisene?

Ja, prisene endres en gang i året.

Har dere en prisliste for evt. tilleggstjenester?

Ja. Vennligst se følgende priser for våre tilleggstjenester, som alle er valgfrie:

– Fotoguide – 99 NOK (per måned, med den første måneden gratis)
– Legg til logo – 3 NOK (per bilde)
– Legg til firmanavnet på skilt – 3 NOK (per bilde)
– Video – 45 NOK (per video)
– Send inn originale bilder (uten redigering) – 25 NOK (per bestilling)
– onboarding – 299 NOK (per bruker)
– Eksklusiv bakgrunn – TBC
– Kurs (2x per år) – 18.000 NOK

For å se og laste ned hele listen over redigeringstjenester og priser, klikk på kategorien som er relevant for deg:
Produkt/modellkategori | Bil bildekategori

BETALING

Når må jeg betale?

Vi utsteder fakturaene på slutten av hver måned, hvor etter du har 10 dagers betalingsfrist.

Hvilke muligheter finnes det for betaling fra utlandet?

Vi tillater utenlandsbetalinger. Informasjon finner du på den fakturaen vi sender til deg. Betaling skjer via bank med IBAN nr og SWIFT kode.

Hvor lang betalingsfrist gir dere?

10 dager fra fakturadato.

TEKNISKE SPØRSMÅL

Hva skjer hvis jeg glemmer passordet mitt?

Du kan enkelt resette passordet ditt i mobilappen, og vi vil sende deg en e-post med instruksjoner for å få nytt passord.

Kan jeg gjøre noen endringer i bestillingen jeg allerede har lagt inn?

Hvis bestillingen har statusen “Lastet opp”, så kan du det. Vennligst kontakt da production@autopix.no.

Hvis ordrestatus er “Pågår”, kan den dessverre ikke endres. Dette er i samsvar med våre vilkår og betingelser

Vennligst kontakt oss da på: hello@autopix.no for å se hva som da kan gjøres når det gjelder å stoppe redigeringen og gjøre evt. endringer.

Er det noe sted jeg kan se hvordan prosessen er steg for steg og hvordan man bruker appen?

Ja. Du kan se hele prosessen steg for steg samt hvordan du bruker appen her. (Bruk denne linken norsk -> https://vimeo.com/616799090 ) På engelsk https://vimeo.com/616796278

AUTOPIX FEILSØKING

Jeg har problemer med å få appen til å virke. Hva gjør jeg nå?

1. Sjekk at du har den nyeste programvareversjonen installert på din mobiltelefon. Hvis ikke, må du oppdatere programvaren på mobiltelefonen.
2. Slå telefonen av og på. Gi den noen minutter for å tilbakestilles, og så slå den deretter på igjen.
3. Slett Autopix-appen og installer den på nytt på mobilen din.

"Last opp" sender ikke bildene mine?

Dette skjer vanligvis når du synkroniserer bildene dine over fra telefonen til iCloud- eller Google Photo. Det kan hende at bildet som med høy oppløsning ikke lenger finnes på mobiltelefonen, og at du kun ser en lavoppløselig forhåndsvisning.

Løsning:

1. Deaktiver synkroniseringsfunksjonen for iCloud eller lignende lagringstjenester.
2. Du kan bruke denne innstillingen men sørg for å laste opp bildene umiddelbart etter at du har tatt dem. Ikke vent i flere timer eller dager før du laster opp bildene.
3. For å laste ned hele bildet fra iCloud eller fra lignende lagringstjenester, velg det første bildet i bildebiblioteket og bla gjennom alle bildene, slik at de lastes opp samlet. Når du har sett igjennom alle bildene, kan du prøve å laste dem opp på nytt.
4. Hvis trinn 3 ikke fungerer, kan du ta bilder av bilen på nytt og trykke på “Last opp” umiddelbart etter opptak.
5. Alternativt kan du bruke vår “Shoot” -funksjon i i appen, i stedet for å bruke “Last opp” funksjonen.
6. Du kan sende over bildene til en kollega ved hjelp av Airdrop og deretter laste opp bilder til din kollegas telefon.

Opplasting fungerer kun på et bilde eller opplastingen stopper opp?

Feilsøking

1. iCloud

Hvis alle andre brukere kan laste opp filer, er det sannsynlig at brukeren har iCloud Photo-synkroniseringen aktivert. Systemet vårt kan ikke hente bildefiler som kun er lagret i iCloud. Vi kan bare hente filer som er lagret lokalt på en enhet.

Løsning:

A. Deaktiver iCloud-fotosynkroniseringen på telefonen.
B. Bruk “shoot”-funksjonen i stedet for opplastingsfunksjonen.
C. Bruk kameraet på iPhonen for å ta og laste opp bilder direkte gjennom Autopix-appen. På den måten lastes ikke filene opp til iCloud ennå.

2. Jeg får ikke til å oppdatere #’Detaljerte instruksjoner’ på appen?

For øyeblikket er dette bare mulig når kunden logger inn via nettsiden. Hele prosessen blir raskere og mer effektiv hvis du selv er i stand til å legge inn og redigere dine #’detaljerte instruksjoner’ utelukkende på selve appen Dette gjør at du nå kan skrive inn notater og gi spesifikke instrukser direkte på appen.